Train 6 minuten per dag voor een strakke buik.

Gemiddelde leestijd: 10 minuten

Train 6 minuten per dag voor een strakke buik

Wist je dat yoga je kan helpen met het krijgen van een slanke strakke buik?

Yoga is een sport die je lichaam zuivert, kan helpen tegen rugpijn en ervoor zorgt dat je beter slaapt.

Als jij je buikspieren aanspant tijdens yogaoefeningen dan train je de buikspieren ook mee.

Daarnaast zijn er een aantal yoga oefeningen die heel goed werken om een gespierde buik te krijgen.

Inhoudsopgave

Yoga voor een strakke buik

Om een strakke buik te krijgen moet je natuurlijk gezonder eten en meer bewegen. Voor veel mensen is het vanzelfsprekend om naar de sportschool te gaan en extreem veel buikspier oefeningen te doen. 

Maar als je geen fan bent van het sporten in de sportschool kan je ook een strakke buik krijgen door aan yoga te doen.

Wat is yoga?

Nu is yoga een grote tegenhanger van de traditionele krachtsporten en intensieve workouts in de sportschool. Yoga is juist een rustige en spirituele sport te noemen.

Maar daarom niet minder effectief. Veel mensen hebben dan ook het verkeerde beeld van hoe goed yoga is voor je lichaam en voor het krijgen van een strakke buik. Yoga is een sport die zijn oorspronkelijk uit India komt. Het is hier geen sport maar een manier van leven.

Met de beweging breng je het lichaam en de geest samen, daarom is er meestal ook een stukje meditatie en ademhaling in de workout. Met yoga versterk jij je spieren, krijg je een strakke buik en zit je ook nog eens beter in je vel. Geen wonder dat deze sport zo populair is tegenwoordig.

Op je eigen tempo een strakke buik krijgen

Heb je een hekel aan intensieve workouts, het doen van crunshes en planks in een korte tijd? Yoga doe je in je eigen tempo en daarom is dit een hele rustgevende manier van bewegen.

De bewegingen die je doet zijn wel bijzonder effectief en verstevigen de spieren in je hele lichaam. Dat is nog eens fijn als je buikje wel wat strakker mag worden.

Er zijn een aantal oefeningen die zeer effectief zijn voor het trainen van je buik. Bekijk even de afbeelding hieronder om  vandaag nog aan de slag te gaan.

buik workout

gevonden op gethealthyu.com

Welke oefeningen zijn goed voor een strak lijf?

De high plank

De high plank is een goede oefening waarbij je niet alleen je buikspieren gebruikt maar ook de spieren in je rug. De plank ziet er eenvoudig uit maar is behoorlijk effectief. Je hele lichaam moet je ervoor inspannen en je traint er je hele lichaam mee.

Hoe doe je de high plank?

  • Ga op je buik liggen en til je bovenlichaam omhoog zoals je met opdrukken doet.
  • Nu hou je deze beweging vast waarbij je lichaam in een rechte lijn omhoog blijft staan.
  • Hou de oefening voor 30 seconden vast.
strakke buik

De boot

Deze oefening is ideaal om je buikspieren strakker te maken, daarnaast is deze oefening ook goed om je rug en benen sterker te maken. Door deze oefening te doen gebruik je al deze spiergroepen, zo heb je voldoende evenwicht en kracht nodig.

Hoe doe je de boot?

strakke buik
  • Ga zitten op je yoga mat.
  • Doe je benen in de lucht en doe je armen naar voren breng je lichaam in een hoek van 45 graden.
  • Hou je armen en benen zo recht mogelijk.
  • houd dit vast voor 30 seconden.

De warrior

Een andere oefening die goed werkt om je spieren te verstevigen is de warrior. Deze oefening is niet alleen goed om in balans te zijn en je hele lichaam te trainen. Het is ook nog eens goed voor je buikspieren. Je spant je hele lichaam aan met deze oefening.

Hoe doe je de warrior?

  • Ga op je mat staan.
  • Breng je been naar achter en sta op je andere been.
  • Breng je armen naar voren
  • Blijf deze houding vasthouden voor 30 seconden
strakke buik

De side plank

De side plank is een andere goede plank oefening waarbij je hele lichaam aan het werk wordt gezet.  Dit is niet alleen goed voor je buikspieren maar voor je hele lichaam. De side plank ziet er misschien simpel uit maar vergis je niet. Je zal voelen dat je er je hele lichaam mee traint.

Hoe doe je de side plank?

strakke buik
  • Ga op je zij liggen in een rechte lijn.
  • Doe je hand naast je borst en breng je andere arm omhoog.
  • Til je bovenlichaam op door je met je hand zijwaarts omhoog te drukken.
  • Nu hou je deze beweging vast voor 30 seconden.

Niet veel nodig om een strakke buik te krijgen

Om een yoga workout te volgen heb je niet veel nodig. Met een yogamatje en een voorbeeld van een aantal oefeningen ben je klaar om te gaan. Het is dan ook een fijne manier om te bewegen die voor iedereen is uit te voeren.

Heb je last van blessures of bepaalde lichamelijke klachten dan is het verstandig om advies in te schakelen van een professional. Dat is altijd beter dan zelf maar wat uit te proberen. Zorg altijd goed voor je lichaam.

Krijg weer een strakke buik!!

Volg de juiste yoga oefeningen in je eigen tempo en krijg je strakke buik weer terug!

Je hoeft er niet eens de deur voor uit!!

Ja, ik wil een strakke buik

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close