De beste lactosevrije tiramisu waar elke vrouw gelukkig van wordt!

Gemiddelde leestijd: 6 minuten

Lactosevrije tiramisu

Met deze lactosevrije tiramisu heb je geen buikpijn meer. Heb je veel buikpijn na het eten van melkproducten? De kans is dan groot dat je darmen melkproducten niet goed kunnen verteren.

De melksuiker die in je darmen terecht komt kan dan niet goed verteerd worden. Hierdoor krijg je een opgeblazen gevoel, krijg je hoofdpijn, voel je je misselijk of vermoeid.

Dit kan heel vervelend zijn en een goede oplossing is dan ook om melkproducten te laten staan. Zo veel als mogelijk natuurlijk, helemaal voorkomen dat je iets binnenkrijgt is heel erg lastig.

Melkproducten zitten namelijk overal in. Ga maar eens de verpakkingen lezen en kijk eens naar de woorden melk, boter of de zin kan sporen bevatten van melk.

Inhoudsopgave

Toetje maken

Kan je nu helemaal geen tiramisu meer eten of kan je hier een lactosevrije tiramisu voor klaarmaken? Tiramisu maak je volgens het traditioneel recept met slagroom en mascarpone (roomkaas.) Dit zit dus bomvol melkproducten, dus de normale ingredi├źnten kan je hier niet voor gebruiken.

Er zijn dan andere ingredi├źnten nodig om dit klaar te maken. Maar lactosevrije tiramisu is echt mogelijk. Ik heb het recept geprobeerd en het is echt heel erg lekker geworden.

Je kan melkproducten vervangen voor soja producten. Het nadeel van soja producten vind ik de smaak van soja, ik ben dan ook geen voorstander van sojamelk of soja yoghurt omdat ik de smaak persoonlijk niet heel lekker vind.

Voor mensen die niet gewend zijn aan soja producten kan deze smaak behoorlijk heftig zijn. Terwijl ik het juist leuk vind om mensen van mijn dessert te laten proeven zonder dat ze zich bewust zijn van de andere ingredi├źnten.

Hoe maak je lactosevrije tiramisu waar elke vrouw blij van wordt!

Hoe maak je nu lactosevrije tiramisu

Ik zal heel eerlijk zijn dat ik mijn vraagtekens had bij het idee. Ik heb het recept gezien van Het meisje met de voedsel allergie, en bedacht me dat het dus mogelijk was om dit na te maken op een smakelijke manier.

Ik vroeg me wel af of de yoghurt in dit recept de tiramisu niet heel erg zuur ging maken maar dat is niet het geval.

Wat heb je nodig?

Hoe maak je lactosevrije tiramisu?

  1. Doe de slagroom 2 uur in de koelkast. Anders kan je het niet goed opkloppen.
  2. Maak twee kopjes espressokoffie en laat dit afkoelen. Doe de koffie in een schaal en voeg hier 5 eetlepels amaretto aan toe.
  3. Doop de lange vingers in het koffiemengsel en doe de natte kant naar boven in de ovenschaal.
  4. Doe de slagroom als het goed is gekoeld in een kom. Voeg hier 4 scheppen suiker aan toe en klop de slagroom stijf. Voeg de yoghurt toe en roer dit door de slagroom. Doe dit mengsel op de natte lange vingers en maak er een mooie laag van.
  5. Het hangt van je ovenschaal af hoeveel lagen je kunt maken met de lange vingers. Als al je mengsel over de lange vingers is verdeeld doe je de schaal in de koelkast.
  6. Laat de tiramisu twee uur opstijven in de koelkast voordat je het serveert.
  7. Strooi voordat je het opdient nog wat cacao over je tiramisu.

De bonus tip is dat het lekkerder is om de tiramisu een dag eerder klaar te maken. De smaak is nog beter als je het een dag laat staan in de koelkast. Lees hier ook nog een heerlijk smoothie recept

De beste lactosevrije tiramisu waar elke vrouw gelukkig van wordt.
fitcheff

Wil je gezonde recepten maken?

Maak dan een van deze recepten met het hele gezin.

Ja, ik wil gezonde recepten maken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close