Beter slapen door de volgende dingen NIET te doen.

Gemiddelde leestijd: 6 minuten

Voel jij je moe?

Wil je beter slapen en snel in slaap vallen? Voel jij je altijd moe en wordt je nooit uitgerust wakker? Naar bed gaan doe je altijd op tijd. Maar in slaap vallen is een uitdaging.

Je voelt je altijd moe omdat je te weinig slaapt. Het is tijd om een aantal dingen te veranderen in je leven.  Ik geloof erin dat goed slapen heel belangrijk is om je gezond en gelukkig te voelen.

Inhoudsopgave

Ted talks

Ted talks zijn inspirerende mensen die hun wijsheid delen met anderen in een videoboodschap. Volgens Arianne Huffington zijn mensen succesvoller door meer slaap. Doordat mensen goed slapen kunnen ze betere beslissingen nemen. Door te weinig slaap voel je veel stress en krijg je een opgejaagd gevoel.

Hierdoor neem je juist beslissingen vanuit je angsten. Uit een experiment van een student die 11 dagen niet sliep bleek dat slapeloosheid ernstige concentratieproblemen veroorzaakt.

Deze student kon bepaalde voorwerpen niet meer terugvinden, werd humeurig en begon te hallucineren. Genoeg redenen dus om goed te willen slapen.

Beter slapen door de volgende dingen niet te doen |Blijei.blog|

Verbeter de volgende gewoontes

1. Drink na het avondeten geen koffie

Een bak koffie om acht uur is heel gezellig maar zorgt er voor dat je in de avond nog wakker blijft. Als je op tijd wil slapen is het dan ook beter om je koffie in te ruilen voor thee. Als je echt niet zonder koffie kunt dan raad ik je aan om op een eerder moment van de dag je laatste kopje te drinken.

Drink geen koffie voor het slapengaan |Blijei.blog|

2. Kijk geen televisie

Mensen denken dat ze ontspannen voor de televisie, niets is minder waar. Televisie kijken is helemaal niet ontspannend, je brein wordt juist extra geprikkeld en krijgt helemaal geen rust.

Alle beelden die langs flitsen, de geluiden, de teksten. Je hebt geen moment rust. Als je echt wil ontspannen kun je beter een puzzel maken, een boek lezen of tekenen in een volwassen kleurboek.

3. Eet niets meer

Na het avond eten nog een flinke duik nemen in de snoep pot is niet gezond. En met een volle maag kan je niet slapen.  Daarnaast zorgt de hoge suikerspiegel er ook voor dat je nog een tijd wakker ligt.

4. Stop met piekeren

Waarom je dit altijd doet in bed is mij een raadsel. Misschien is dit de enige omgeving waar je helemaal tot rust komt. Ben je veel aan het piekeren waardoor je niet kan slapen? Maak er dan een gewoonte van om alles waar je meezit even op te schrijven.

5. Doe meditatie oefeningen

Voordat je naar bed gaat kan je ademhalingsoefeningen doen als je het prettig vind. Een andere mogelijkheid is om te luisteren naar geleide meditatie om te kalmeren.

Beter slapen door de volgende dingen niet te doen |BLijei.blog|

6. Knuffel voor het slapengaan

Voel je goed en geliefd door je dierbaren even te knuffelen. Geef een compliment en wees dankbaar voor de fijne mensen in je leven en de fijne dingen die je mee maakt.

Dus aan de slag met deze tips zodat jij voortaan genoeg slaapt. En voldoende uitgerust bent om goed voor jezelf te zorgen en de juiste beslissingen te nemen. Wil je meer lezen over hoe je de dag ontspannen begint?

IN 7 STAPPEN NAAR EEN GOEDE NACHTRUST

Dit boek helpt je met een wetenschappelijk onderbouwde aanpak je slaapproblemen stap voor stap op te lossen. Met dit boek zit je lekkerder in je vel, heb je overdag meer energie, ga je gezonder leven en het gaat je vooral helpen ’s nachts beter te slapen!

Ja! Ik wil perfect slapen in 7 stappen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close